مشاور خرید بیمه عمر

مشاور خرید بیمه عمر خرید بیمه عمر قیمت بیمه عمر بیمه عمر ارزان پوشش بیمه عمر بیمه پاسارگاد بیمه عمر تهران

مشاور خرید بیمه عمر

مشاور خرید بیمه عمر خرید بیمه عمر قیمت بیمه عمر بیمه عمر ارزان پوشش بیمه عمر بیمه پاسارگاد بیمه عمر تهران

مشاور خرید بیمه عمر خرید بیمه عمر قیمت بیمه عمر بیمه عمر ارزان پوشش بیمه عمر بیمه پاسارگاد بیمه عمر تهران 09198388986

بایگانی
  • ۰
  • ۰

انواع بیمه عمر

انواع بیمه های عمر بر اساس ماهیت بیمه

 ۱ـ   بیمه عمر زمانی   (عمر ساده زمانی)

بیشترین کاربرد این نوع بیمه نامه ها در سازمان های بزرگ است. این سازمان ها با خریداری این نوع بیمه نامه، افراد خود را در مورد شرایطی که ممکن است این افراد در اثر فوت زودرس برای سازمان و خانواده خود هزینه هایی در بر داشته باشند بیمه می نمایند. در عمل بسیاری از این نوع پوشش های بیمه ای تحت عنوان بیمه عمر گروهی برای سازمان ها صادر می شوند.

بیمه‌ عمر در صورت‌ فوت‌ و یا به‌ اصطلاح‌ دیگر بیمه‌ عمر ساده‌ زمانی‌، نوعی‌ از بیمه‌ های اشخاص‌ است‌ که‌ در آن پوشش‌ بیمه‌ای‌ برای‌ مدت‌ معینی‌ ارائه‌ می‌شود.  سرمایه‌ بیمه‌ در صورت‌ فوت‌ بیمه‌ شده‌ در طول مدت ‌اعتبار بیمه نامه قابل‌ پرداخت‌ است‌ و در صورتی‌ که‌ بیمه‌ شده‌ تا پایان‌ قرارداد در قید حیات ‌باشد وجهی ‌بابت‌ تعهدات‌ بیمه‌گر به‌ بیمه‌گذار پرداخت‌ نخواهد شد. این‌ گونه‌ بیمه‌نامه‌ها برای‌ مدت های‌ کمتر از یک ‌سال‌ و تا چندین‌ سال‌ صادر می‌شود.

 

 ۲ـ  بیمه تمام عمر

این نوع بیمه نامه در حال حاضر در کشور ایران ارائه نمیشود.

در این نوع بیمه، ‌شرکت بیمه متعهد میشود در صورت فوت بیمه شده در هر زمان سرمایه مندرج در بیمه نامه را به استفاده کنندگان یا وراث قانونی بپردازد، مدت این بیمه نامه نامحدود بوده و شرکت بیمه در ازاء دریافت حق بیمه، بطور مادام العمر متعهد میشود که هر زمان و به هر علت بیمه شده فوت نماید به تعهدات خود مبنی بر پرداخت سرمایه فوت به ذی نفعان بیمه نامه عمل نماید.

 

 ۳ـ  بیمه عمر تأمین آینده فرزندان (مستمری وراث)

با این بیمه‌نامه، بیمه گر متعهد می‌شود پس از فوت شخص بیمه‌شده، مبلغ معینی مستمری ماهانه به فرزندان وی پرداخت کند. این مستمری تا زمانی که کوچکترین فرزند او به سن ۱۸ سالگی برسد و یا طبق مفاد قرارداد بیمه، پرداخت می‌شود.

این نوع بیمه نامه نیز در حال حاضر در ایران مجوز بیمه مرکزی را دارا نیست!

 

۴ـ   بیمه عمر مانده بدهکار

این بیمه نامه ها، در واقع بیمه نامه هایی هستند که مؤسسات مالی و نیز بانکها، برای وام گیرندگان خود درنظر میگیرند.

در این نوع از بیمه عمر ، سرمایه بیمه نامه با گذشت زمان کاهش می یابد. این بیمه نامه یک بیمه نامه مدرن محسوب می شود و از سوی موسسات مالی و اعتباری برای افراد دریافت کننده اعتبار الزامی شده اند. این بیمه عمر امروزه کاربرد زیادی دارد زیرا بسیاری از بانکها و موسسات اعتباری به افراد متقاضی، وام و تسهیلات مالی پرداخت می کنند و چنانچه این افراد فوت نمایند، در بسیاری از موارد خانواده آنها قادر به باز پرداخت اقساط وام نخواهند بود و ممکن است بانک یا موسسه وام دهنده از وثیقه ارائه شده نسبت به طلب خود استفاده نماید و خانواده وام گیرنده تحت فشار قرار خواهد گرفت. مشخص است که این رخداد علاوه بر ابعاد فردی دارای ابعاد اجتماعی فراوانی نیز هست . برای حل این مشکل فرد وام گیرنده میتواند با پرداخت حق بیمه ای ناچیز این بیمه را تهیه و چنانچه در طول مدت بازپرداخت اقساط وام فوت نماید مانده اقساط وام توسط شرکت بیمه به بانک پرداخت خواهد شد و خانواده این افراد با مشکل بازپرداخت اقساط باقیمانده روبرو نخواهند بود. این نوع بیمه بصورت گروهی نیز قابل ارائه بوده و موسسات مالی می توانند کلیه وام گیرندگان خود را تحت پوشش قرار داده تا از مزایای این بیمه نامه استفاده کنند.

 

 

۵ـ  بیمه عمر و پس انداز ( بیمه زندگی مختلط)

این نوع بیمه در واقع کامل ترین نوع بیمه های عمر در جهان است. چرا که در این بیمه عمر چنانچه بیمه شده در خلال مدت بیمه فوت نماید در صورتی که حق بیمه ها کامل پرداخت شده باشد سرمایه مندرج در بیمه نامه به اضافه صندوق اندوخته بیمه نامه ( ذخیره ریاضی ) و سرمایه ای که از محل مشارکت در منافع ایجاد شده به استفاده کنندگان یا وراث قانونی پرداخت می گردد و چنانچه بیمه شده تا پایان مدت بیمه نامه در قید حیات باشد، سرمایه حیات بیمه نامه شامل ذخیره ریاضی بعلاوه سرمایه ایجاد شده از محل مشارکت در منافع به بیمه شده پرداخت خواهد شد. در واقع در این نوع از بیمه؛ چه بیمه شده در طول مدت بیمه فوت نماید و یا تا پایان مدت بیمه در قید حیات باشد شرکت بیمه متعهد به بازپرداخت سرمایه بیمه نامه به استفاده کنندگان بیمه نامه خواهد بود.

 

بسیار خوب! حالا با توجه به توضیحاتی که مطالعه فرمودید شما کدام نوع بیمه را برمی گزینید؟

هر شرکت بیمه بسته به توانایی مالی خود و نیز دستورالعملهای بیمه مرکزی، طرحی برای بیمه های عمر به بیمه مرکزی اعلام میکند که شرکتبیمه پاسارگاد یکی از کاملترین و بهترین طرحهای بیمه عمر را به نام بیمه عمر و تأمین آتیه ارائه نموده است. لطفا پس از مطالعه این طرح، در آن اندیشه کنید

  • ۹۸/۰۶/۲۱
  • مشاور خرید بیمه عمر

انواع بیمه عمر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی